13 Kasım 2010 Cumartesi

Çikolatalı Kek-Gateau (presque Moelleux) au Chocolat



                          



Merhabalar! henuz logom hazirlik asamasinda oldugu icin blogumdan kimseye bahsetmedim...
O yuzden ben ve 2 sevgili takipcim disinda pek dunyaya acilmis degilim henuz :)
Ozellikle degisik tariflere yer veriyorum, fark ettiginiz gibi yuksek kalorili olmamalari icin genelde yag ve seker miktarlarimin yeterince az olmasina calisiyorum..basit,fakat inanin lezzetli..

Bugun de bunlarda biri,guzel bir yumusak kek tarifi,nerdeyse "moelleux au chocolat" diyebiliriz,10 dak daha az pisiricem bir dahaki sefere,ortasi iyice islak kalsin diye,bu tarifde verdigim haliyle gayet yumusak, nerdeyse kopuge benzeyen bir gorunuse sahip oldu.

Pisirme suresi : 60 dak
Firin isisi : 160C°

Malzemeler


  • 120 gr erimis tereyag
  • 150 gr cikolata (nestlé nin patisserie cikolatasini kullandim)    
  • 150 gr seker
  • 3 yumurta 
  • 215 gr un +1/2 paket kabartma tozu karisimi
  • 50 gr kakao
  • 250 ml ILIK su

Yapilisi

  • Erimis ve sogumus tereyagini, bain marie usulu erimis  cikolatayla karistirin
  • Yumurtalari birer birer ekleyin
  • ILIK suyu bu karisima ekleyip, iyice cirpin
  • Un+Kabartma tozunu ve kakaoyu (ayri ayri) eleyerek ekleyin
  • Karisimi yagli kagit koyup,arzu ettiginiz kaliba dokun 


Notlar :

  • Ben  dikdortgen kek kalibinda pisirdim fakat icinin iyice islak kalmasini istiyorsaniz, kucuk kaliplarda da pisirebilirsiniz
  • Ilik su kek in kopuk gibi bir ici ve sert olmayan bir kabugunun olmasini sagliyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder