2 Kasım 2010 Salı

Fırında Somon Balığı


Bu aksam yaptigim firin posetinde somon baliginin tarifiyle sizlerleyim :)
Cok basit fakat cok lezzetli,ben baligi cok seviyorum,fakat maalesef Istanbuldaki kadar guzel balik fransada bulamiyorum,o yuzden somon, cupra en cok yaptigim balik turu,bazen izgarada bazen tavada ama en cok da firin posetinde somonu severek yiyorum,poseti actigim an balik-taze sogan ve domatesin aromalarinin burnuma ve agzima gelen tadini cok seviyorum.Bu aksam yaptigim menumun adi "saumon printanier" ilkbahar renklerini hatirlatti bana....ama ben baska balikla da yaparim diyorsaniz haklisiniz,somon gibi yagli baska bir balikla da cok guzel olacagina eminim.

not:
somon yagli bir balik oldugu icin zeytinyagi koymaya gerek duymuyorum ama daha yagsiz bir balik tercih edilirse bir tatli kasigi yag eklenebilir.

Pisirme suresi: 15 dak
Firin isisi: 180C

Malzemeler
    1 Parca somon
    2 tane domates (kup kup kesilmis)
    Taze sogan

Yapilisi

  • baligimizi yikayip tuzladigimiz firin posetine yerlestiriyoruz
  • kup kup kestigimiz dometesleri ve dogranmis taze sogani ekliyoruz


1 yorum: